فهرست دانش سرا

دیدگاه ها

امید
Star10Star10Star10Star10Star00

قرعه کشی دی ماه

سلام،خیلی جالب و مفید بود.مرسی.

خوشحالم
Star10Star10Star10Star10Star10

قرعه کشی دی ماه

خیلی خوبه که سایتی اینقدر کاربر داشته باشه و معتبر باشه

اسماعیل
Star10Star10Star10Star10Star10

قرعه کشی دی ماه

سلام خسته نباشید باورم نمیشه من برنده ی اولین قرعه کشی...

خانه مقالات زیست شناسی پیاز و سیر باعث کاهش خطر سرطان
1. ربات هاي نوازنده
    ربات هاي نوازنده
    مجموعه: مقالات رباتیک
    نوشته شده در: 03 خرداد 1391
2. روبات های تعقیب خط
    روبات های تعقیب خط
    مجموعه: مقالات رباتیک
    نوشته شده در: 03 خرداد 1391
3. با این ۶ روش خانگی،...
    با این ۶ روش خانگی، بدون هیچ ماده شیمیایی پوست تان را نو کنید
    مجموعه: پوست
    نوشته شده در: 31 اردیبهشت 1391

پیاز و سیر باعث کاهش خطر سرطان

جزئیات این مطلب :

نام نویسنده :
بازدید :
59
نوشته شده در تاریخ :
30 نوامبر 1999

پياز و سير باعث کاهش خطر سرطان می‌شود.
یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که غذاهایشان را با مقداری فراوانی پیاز و سیر معطر می‌کنند، ممکن است کمتر به انواع مختلف سرطان مبتلا شوند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهشگران در تحلیلی از هشت تحقیق در ایتالیا و سوئیس دریافتند که بزرگسالان مسنی که بیشترین مصرف سیر و پیاز را دارند در معرض کمترین خطر ابتلا به شماری از سرطان‌ها از جمله سرطان تخمدان و روده بزرگ و گلو  هستند.
این یافته‌ها که در
American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده‌اند، با برخی از پژوهش‌های گذشته از جمله در چین در این مورد همخوانی دارند.
دکتر شارلوت گالئون سرپرست این تحقیق می‌گوید عادات غذایی در چین به خصوص از لحاظ مصرف سیر - که خوردن مقادیر زیاد آن در این کشور مرسوم است- با کشورهای غربی متفاوت است.
به گفته گالئون پژوهشگر موسسه پژوهشی داروشناسی ماریو نگری در ایتالیا یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که منافع ضدسرطان سیر و پیاز در مورد جمعیت‌های کشورهای غربی هم مصداق دارد.
البته به گفته گالئون هنوز روشن نیست سیر و پیاز اثر مستقیمی بر خطر سرطان داشته باشند. برای مثال ممکن است دوستداران سیر و پیاز در عین حال  رژیم غذایی کلی داشته باشند که محافظت‌کننده در برابر سرطان باشد.
آنها همچنین یادآور می‌شوند که بررسی‌ها بر روی حیوانات و تجربیات آزمایشگاهی با سلول‌های سرطانی ترکیبات معینی را در سیر و پیاز یافته‌است که باعث محافظت در برابر سرطان می‌شوند.
یافته‌های اخیر بر مبنای نتایج هشت بررسی انجام‌شده در سوئیس و ایتالیا است. هر تحقیق  گروهی از افراد مسن سالم را با بیمارانی که به یک شکل خاص سرطان مبتلا بودند، مورد مقایسه قرار می‌داد و از شرکت‌کنندگان می‌خواست اطلاعات مشروحی درباره رژیم غذایی، فعالبت جسمی و سایر عادات سبک زندگی ارائه دهد.

هنگامی که نوبت به سرطان روده بزرگ رسید، گالئون و گروهش دریافتند که مردان و زنانی که در هفته هفت وعده یا بیشتر پیاز می‌خورند در مقابل افرادی که پیاز نمی‌خوردند، ۵۰ درصد کمتر در معرض این نوع سرطان قرار می‌گیرند. به نحو مشابهی دوستداران سیر نسبت به افرادی که رژیم غذایی بدون سیر دارند ، ۲۵ درصد کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند.
سیر و پیاز همچنین با خطر کمتر سرطان دهان،گلو، کلیه و تخمدان همراهی دارد.
توصیه دکتر گالئون این است که با توجه به فعالیت زیستی برخی از ترکیبات پیاز و سیر اضافه‌کردن این گیاهان به رژیم‌غذایی به عنوان چاشنی و نیز مخلوط کردن آنها با مقدار زیاد سایر سبزیجات مفید است.
گالئون و همکارانش یادآور می‌شوند که برخی از پژوهش‌های دیگر  نشان‌دهنده اثرات ضدسرطان “هم‌افزاینده” سیر و گوجه‌فرنگی است.
آنها به طور کلی برای حفظ سلامتی کلی مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌های تازه را توصیه می‌کنند.

امتیاز به این فهرست
0 رأی
تعداد کاربران علاقمند به این مطلب ::
0

جستجو در دانش سرا

آخرین بروزرسانی

03 خرداد 1391

آمار دانش سرا

درحال حاضر 2539 مقاله و 252 مجموعه در دانشسرا به ثبت رسیده است


hits counter

جدیدترین اعضاء